Son yıllarda matematiğin karmaşık ve sıkıcı olduğu algısını değiştirmek amacıyla hazırlanan “Matematik Şiirleri” kitabı, öğrenci yaratıcılığını ön plana çıkarıyor. Koordinatör Selçuk Tutak ve editör Cemal Yüksel’in rehberliğinde ortaya çıkan bu eser, İstanbul merkezli Kayı Öğretim Akademi Kurucusu Sn. Zeki Kayhan’ın destekleriyle hayata geçirildi.
Öğrencilerin kaleminden çıkan şiirler, matematik dersini sadece bir öğrenme alanı olmaktan çıkarıp, keyifli bir serüvene dönüştürüyor. "Eğlenirken öğreniyoruz, öğrenirken eğleniyoruz" sloganıyla yola çıkan bu kitap, genç zihinlerin matematikle sanatı harmanlayarak yeni bir bakış açısı kazandırmayı hedefliyor.
Geçtiğimiz günlerde Kayseri Kitap Fuarı’na katılan öğrenciler, yazar olarak anons edilip, kitaplarını imzalayarak büyük bir mutluluk yaşadı. Aileleri, çocuklarıyla gurur duyarak bu özel anlara tanıklık etti. Ayrıca bazı öğrenciler, yeni kitap yazmaya başladı ve bu projeye olan heyecanları her geçen gün artıyor.
Kitapta yer alan her şiir, bir matematik problemine dokunarak, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunuyor. Öğrenciler, sayıları ve denklemleri melodilere dönüştürerek, matematikle olan bağlarını güçlendiriyor. Elde edilen gelirin de Mehmetçik Vakfı’na bağışlanmasına karar verildi.
Eser, hem matematiği hem de sanatı sevenler için eşsiz bir kaynak sunarken, okurlara eğlenceli bir öğrenme deneyimi vaat ediyor. Genç yazarlar, bu projeyle matematik dersine olan bakış açısını değiştirmeyi ve öğrencilerin sayılarla dost olmasını sağlamayı amaçlıyor.
Kitap, öğretmenler ve veliler tarafından büyük bir ilgiyle karşılandı. Öğrencilerin yaratıcılığını destekleyen bu tür projelerin artması, geleceğin matematik dâhilerini yetiştirmek adına önem taşıyor.
Genç Yazarlarımız
Merve EVYAKAN, Mustafa GÜREŞÇİ, Zeynep ÖZEL, Nihan ARSLAN, İlayda YÜKCÜ
İkra Naz PERZELİ, Azra AKIN, Deniz MAHMUTOĞLU, Eymen ALAN, Ensar ALBOSTANLI
Zehra ABBASOĞLU, Elif Erva TOYBIYIK, Emirhan AYDIN, Eren KADIOĞLU
Esma Su DEMİRAYAK, Gülmina ÇINAR, Kadem BOSTAN, Rana DEMİRCİ